10 sposobów na znalezienie dystrybutora hurtowego

10 sposobów na znalezienie dystrybutora hurtowego

Hurtownia to firma, która kupuje produkty od producentów i sprzedaje je innym firmom. Hurtownia nie prowadzi sklepu, lecz zaopatruje Twoją małą firmę w zapasy, które sprzedajesz klientom. Niezależnie od tego, czy prowadzisz biznes z cegieł i zaprawy murarskiej czy sklep internetowy, hurtownicy odgrywają ważną rolę w łączeniu producentów i właścicieli sklepów.

Znajdź odpowiedniego dostawcę hurtowego dla małych firm

Jako mała firma, możesz pracować z jednym lub kilkoma hurtownikami. Ale znalezienie odpowiedniego partnera może być trudne. Musisz znaleźć dystrybutora hurtowego, że:

  • Łączy cię z producentami i produktami, których potrzebujesz w swojej firmie.
  • Ma ceny, na które cię stać
  • Obsługuje twój region geograficzny
  • Jest niezawodny, godny zaufania i łatwy w pracy z

Zanim znajdziesz odpowiednią hurtownię do pracy, musisz wiedzieć, jakie produkty sprzedajesz. Kiedy już wiesz, czego szukasz, możesz zacząć szukać odpowiedniego hurtownika, aby dostarczyć swoją firmę.

Zrozumieć swoje kanały dystrybucji w swojej branży

Istnieje wiele sposobów, w jaki produkt może przejść od producenta do sprzedawcy detalicznego. Nie wszyscy hurtownicy obsługują ten sam rynek. Zrozumienie kanałów dystrybucji w Twojej branży i łańcucha dostaw może pomóc w znalezieniu odpowiedniego dostawcy hurtowego dla Twojego biznesu detalicznego lub internetowego. Różne rodzaje hurtowników obejmują:

  • Producent: Dla niektórych produktów, można kupić bezpośrednio od producenta. Sklepy butikowe zazwyczaj kupują od małych (czasami jednoosobowych) producentów.
  • Importer/dystrybutor wyłączny: Firma może mieć wyłączne prawo do importu i dystrybucji danego produktu w danym kraju. Niektóre mogą sprzedawać bezpośrednio do detalistów, inne do mniejszych lokalnych hurtowników, którzy z kolei sprzedają do sklepów.
  • Hurtownik/ Dystrybutor Regionalny: Firma może mieć wyłączne prawo do importu i dystrybucji produktu w danym kraju: Zazwyczaj istnieją hurtownicy regionalni, którzy odbierają dostawy partii towaru wielkości boxcar i sprzedają do lokalnych hurtowni, które następnie sprzedają do małych firm.
  • Handlowcy: Osoby te realizują codzienne dostawy do lokalnych sklepów spożywczych i detalicznych sklepów ceglanych i zaprawowych.

Niektórzy sprzedawcy detaliczni przenoszą wystarczająco dużo, aby ominąć jobberów, a może w mniejszej branży, importerzy sprzedają bezpośrednio do sklepów detalicznych. Każda branża ma swoje własne, unikalne kanały dystrybucji, które mogą się wówczas różnić w zależności od produktu, regionu lub kraju. Kiedy zaczynasz, będziesz kupował od mniejszych hurtowni po wyższych cenach. W miarę wzrostu wolumenu sprzedaży, będziesz mógł uzyskać lepsze ceny lub awansować w górę drabiny dostaw do większego hurtownika.

Wypróbuj najpierw producenta.

Płacąc hurtownikom tniemy twoje zyski. Aby usunąć pośredników z równania, możesz zacząć od źródła. Jeśli sprzedajesz markowe przedmioty, przejdź bezpośrednio do producenta produktu. Mogą oni sprzedawać do Ciebie w zależności od ich minimalnych wymagań dotyczących zamówienia. Jeśli jesteś dla nich za mały lub sprzedają tylko poprzez uznane kanały dystrybucji, poproś ich o listę renomowanych dystrybutorów, z którymi możesz się skontaktować. Im mniej osób musisz przejść, tym niższe będą Twoje koszty, co pozwoli Ci być bardziej konkurencyjnym na rynku. Kiedy kontaktujesz się z producentem, poproś o próbkę produktu, który zamierzasz sprzedać. Pozwoli ci to na przejrzenie jej i sprawdzenie jakości, aby upewnić się, że jest to coś, co chcesz sprzedać.

Nawiąż pierwszy kontakt z dostawcą hurtowym.

Zacznij kontaktować się z hurtownikami, albo za pomocą listy, którą otrzymałeś od producenta, listy książek telefonicznych lub katalogu hurtowego, którego chcesz się dowiedzieć:

  • Ich minimalne wymagania dotyczące zamówień
  • Ich hurtowe ceny jednostkowe
  • Region, który dostarczają

Możesz nawiązać pierwszy kontakt telefonicznie lub mailowo, a następnie kontynuować go przez telefon, jeśli potrzebujesz więcej informacji lub chciałbyś przejść dalej. Aby znaleźć najlepszy możliwy odpowiednik dla Twojej firmy, bądź szczery co do tego, czego szukasz i nie staraj się brzmieć lepiej niż jesteś. Nie bój się dać znać ludziom, z którymi rozmawiasz, że robisz badania i patrzysz na innych konkurentów, jak również. To może pomóc Ci uzyskać lepsze ceny, nawet jeśli zaczynasz od małej firmy.

Uzyskaj specyfikację w wyszukiwaniu online

Jeśli robisz wyszukiwanie online, nie szukaj tylko ogólnych hurtowników lub dystrybutorów. Upewnij się, że zawierają słowa kluczowe z Twoich produktów lub niszy. Wypróbuj nazwy produktów, numery modeli i nazwy marek. Jeśli któryś z potencjalnych dystrybutorów nie ma łatwo dostępnego adresu e-mail lub numeru telefonu, możesz przeprowadzić kwerendę WHOIS, aby znaleźć dane kontaktowe właściciela strony. Im więcej potencjalnych hurtowników znajdziesz, tym lepiej będziesz w stanie porównać sklep i poczuć, jakie są normalne ceny w branży, jak również uzyskać konkurencyjne oferty.

Szukaj hurtowni na eBayu

Ponieważ serwis eBay jest skierowany głównie do konsumentów detalicznych, opcje sprzedaży hurtowej, które można tu znaleźć, są zazwyczaj odpowiednie tylko dla detalistów o bardzo małym wolumenie sprzedaży. Ale jeśli dopiero zaczynasz, eBay może być łatwym początkiem, który trzeba będzie wykorzystać w handlu elektronicznym. Możliwe jest również, że osoby, które sprzedają bezpośrednio konsumentom w serwisie eBay, mają również stronę biznesową do swojej działalności. Łatwo jest nawiązać z nimi kontakt w serwisie eBay, aby dowiedzieć się, czy tak jest.

Sprawdź główne rynki B2B

Istnieje wiele dużych rynków B2B online, na których można kupić dużą ilość produktów w niskich cenach. Alibaba.com jest jednym z największych rynków B2B producentów, importerów i hurtowników. Inne rynki B2B obejmują:

  • Źródła światowe (USA)
  • Strefa Kupującego (USA)
  • EC21 (Korea)
  • EC Plaza (Korea)
  • Handel intensywny (Hongkong)

Poszukaj rynku, który służy Twojemu krajowi lub regionowi. Istnieją również rynki B2B specyficzne dla danej branży; mogą one obsługiwać jeden kraj lub globalną populację sprzedawców detalicznych.

Dołącz do grup branżowych, forów i innych sieci profesjonalnych

Bardziej doświadczeni właściciele małych firm w Twojej branży lub w niszy są często najlepszym źródłem informacji o hurtowniach. Jednak inni sprzedawcy detaliczni prawdopodobnie nie będą chętni do dzielenia się informacjami o dostawcach z konkurencją. Zainwestuj czas w sieci, aby zbudować zaufanie i powiązania, które pomogą Ci znaleźć najlepszych możliwych dostawców hurtowych dla Twojej małej firmy. Uczestniczyć w forach internetowych, które mogą być doskonałym źródłem bezpłatnych informacji i pomocy innych osób z doświadczeniem w Twoim rynku lub branży. Możesz również zbudować swój profil LinkedIn, subskrybować biuletyny branżowe i dołączyć do lokalnej Izby Handlowej lub grup sieciowych małych firm, aby zbudować swoje profesjonalne połączenia.

Subskrybuj swoje publikacje branżowe.

Czasopisma branżowe to bogactwo informacji o firmach i relacjach w Twojej branży. Prawie każdy reklamodawca w magazynie będzie producentem lub dystrybutorem produktu, który chce do Ciebie dotrzeć, a w jednym numerze magazynu branżowego można podać nazwy kilkudziesięciu hurtowni lub małych producentów. Oprócz magazynów, zapisz się do newsletterów i blogów internetowych. Są one często najlepszym sposobem na śledzenie codziennych lub cotygodniowych wiadomości i aktualizacji branżowych.

Weź udział w targach

Targi są jednym z najpotężniejszych sposobów na budowę i rozwój Twojego biznesu. Imprezy te są przeznaczone dla sprzedawców detalicznych w celu nawiązania kontaktu z dystrybutorami i producentami. Targi pozwalają na spotkanie i rozmowę z dziesiątkami hurtowników lub producentów w ciągu jednego dnia. Te rozmowy twarzą w twarz często pozwalają uniknąć błędnych informacji lub trudności w komunikacji, które mogą wystąpić podczas kontaktu z ludźmi online. The Trade Show News Network jest największym katalogiem targów online. Można wyszukiwać targi według branży, daty, miasta, stanu lub kraju i/lub nazwy imprezy.

Nie bój się popełnić błędu

Twój pierwszy dostawca hurtowy może nie być sprzedawcą, z którym pracujesz długoterminowo. Stworzenie idealnego łańcucha dostaw to ewolucja wymagająca wielu prób i błędów. Pamiętaj, że wszystko, czego potrzebujesz od swojego pierwszego dostawcy, to produkt, który możesz wysłać z zyskiem. To może nie być najlepsza cena hurtowa dla Ciebie, ale można dokonać zmian w miarę rozwoju Twojej firmy i sieci zawodowej. Twoim pierwszym celem jest wysyłka produktu. Następnie można poprawić swój wynik finansowy, próbując innych dostawców hurtowych, jak nadal budować i rozwijać swoją firmę.

One comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*

code