Faktoring. Czy sprawdzi się w branży eksportowej i transportowej.

Faktoring. Czy sprawdzi się w branży eksportowej i transportowej.

Faktoring to transakcja finansowa i rodzaj finansowania dłużnika, w którym firma sprzedaje swoje wierzytelności. Firma czasami uwzględnia swoje należne aktywa w celu zaspokojenia bieżących i bezpośrednich potrzeb gotówkowych. Faktoring jest umową, która jest stosowana w finansowaniu handlu międzynarodowego przez eksporterów, którzy chcą sprzedać swoje wierzytelności.

Co to jest faktoring? Definicja faktoringu

Co to jest faktoring? Definicja faktoringu
Co to jest faktoring? Definicja faktoringu

Finansowanie należności to termin bardziej precyzyjnie używany do opisania formy pożyczek opartych na aktywach w stosunku do należności. Faktoring to metoda stosowana przez niektóre firmy w celu uzyskania gotówki. Niektóre firmy uwzględniają rachunki, gdy dostępne saldo środków pieniężnych utrzymywane przez firmę jest niewystarczające do spełnienia bieżących zobowiązań i zaspokojenia innych potrzeb gotówkowych, takich jak nowe zamówienia lub umowy; w innych branżach, takich jak na przykład tekstylia lub odzież, firmy o dobrej sytuacji finansowej uwzględniają swoje rachunki tylko dlatego, że jest to historyczna metoda finansowania. Wykorzystanie faktoringu w celu uzyskania gotówki potrzebnej do zaspokojenia bezpośrednich potrzeb gotówkowych firmy pozwoli firmie utrzymać mniejsze bieżące saldo gotówkowe.

Czym jest faktoring? Tomasz Rodak – Bibby Financial Services

Zmniejszając saldo środków pieniężnych, udostępnia się więcej pieniędzy na inwestycje w rozwój firmy. Faktoring długów jest również wykorzystywany jako instrument finansowy w celu zapewnienia lepszej kontroli przepływów pieniężnych, szczególnie jeśli firma ma obecnie wiele należności z różnymi warunkami kredytowymi do zarządzania. Firma sprzedaje swoje faktury z dyskontem według ich wartości nominalnej, gdy oblicza, że ​​lepiej będzie wykorzystać wpływy na zwiększenie własnego wzrostu. Czy dobrym rozwiązaniem jest faktoring? Cóż, to pytanie zadawane jest przez wiele osób.

Faktoring branży eksportowej

Faktoring branży eksportowej
Faktoring branży eksportowej

W związku z tym faktoring ma miejsce, gdy stopa zwrotu z wpływów zainwestowanych w produkcję przekracza koszty związane z faktoringiem należności. Dlatego też kompromis między zwrotem, jaki firma uzyskuje z inwestycji w produkcję, a kosztem wykorzystania czynnika ma kluczowe znaczenie dla określenia zarówno stopnia wykorzystania faktoringu, jak i ilości gotówki, którą firma ma pod ręką. Wiele firm ma zmienne przepływy pieniężne. Może być stosunkowo duży w jednym okresie i stosunkowo mały w innym okresie. Z tego powodu przedsiębiorstwa uważają, że konieczne jest zarówno utrzymywanie stanu gotówki pod ręką, jak i stosowanie takich metod jak faktoring, aby umożliwić im pokrycie krótkoterminowych potrzeb gotówkowych w okresach, w których potrzeby te przekraczają przepływy pieniężne. Każda firma musi następnie zdecydować, ile chce polegać na faktoringu w celu pokrycia niedoborów gotówki oraz jak duże saldo gotówkowe chce utrzymać, aby mieć wystarczającą ilość gotówki pod ręką w okresach niskiego przepływu środków pieniężnych. Zasadniczo zmienność przepływów pieniężnych determinuje wielkość salda gotówkowego, które firma będzie zwykle utrzymywać, a także zakres, w jakim może być uzależnione od takich mechanizmów finansowych, jak faktoring. 

Faktoring branży transportowej

Faktoring branży transportowej
Faktoring branży transportowej

Saldo środków pieniężnych w przedsiębiorstwie jest zasadniczo zapotrzebowaniem na pieniądze z transakcji. Jak wspomniano, wielkość salda gotówkowego, które firma zdecyduje się utrzymać, jest bezpośrednio związana z jego niechęcią do pokrycia kosztów niezbędnych do wykorzystania czynnika do sfinansowania jego krótkoterminowych potrzeb gotówkowych. Problem, przed którym stoi firma przy podejmowaniu decyzji o wielkości salda gotówkowego, które chce utrzymać pod ręką, jest podobny do decyzji, przed którą decyduje, kiedy ma zdecydować, ile zapasów fizycznych powinien utrzymywać. W tej sytuacji firma musi zrównoważyć koszt uzyskania wpływów pieniężnych z czynnika z kosztem alternatywnym utraty stopy zwrotu, którą zarabia na inwestycjach w ramach swojej działalności. Branża transportowa powinna prowadzić faktoring w odpowiedni, profesjonalny sposób – jest to naprawdę niesamowicie ważne, więc warto się na tym skupić.

Źródło: https://www.bibbyfinancialservices.pl/

5 komentarzy

  1. Faktoring w branży transportowej może stanowić o przetrwaniu biznesu, ale może tez pociągnąć za sobą koszty, które nie każda firma transportowa będzie w stanie pokryć. Warto skorzystać z porady i wyliczeń specjalistów i na tej podstawie podejmować decyzje.

  2. Zatory płatnicze to problem występujący w wielu firmach. Firmy transportowe również zmagają się z podobnymi problemami. Oferta faktoringu dla transportu jest przygotowana specjalnie dla tych firm. Wypłata środków występuje po wykonaniu frachtu.

  3. Firmy transportowe są jednym z najważniejszych motorów gospodarki. Realizacja planów biznesowych możliwa jest dzięki utrzymaniu płynności finansowej. A utrzymanie płynności finansowej możliwe jest dzięki stałym przepływom pieniężnym. Faktoring jest tą usługą, która pozwoli na utrzymanie płynności.

  4. W przypadku faktoringu eksportowego ważne jest przejęcie ryzyka niewypłacalności kontrahentów zagranicznych zgłoszonych do umowy faktoringu. Jest to jedna z możliwości, która posiadają przedsiębiorcy. Ten rodzaj faktoringu zwany pełnym jest droższy, ale jest to cena ubezpieczenia ryzyka niewypłacalności.

  5. Faktoring, leasing to usługi dające przedsiębiorcom nowe możliwości. Produkty te ewaluują na przestrzeni czasu. Są dla przedsiębiorców bardziej dostępne. Każdy ma możliwość dostosowania poszczególnych ofert do swoich potrzeb. Oferty płatne, lecz dające możliwości rozwoju.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *